Mäter båtens lutning 25 gånger per sekund och justerar automatiskt lutningen i båda dimensionerna. Minskar bogsprånget vid startögonblicket och jämnar ut bogstötarna under segling.
I vissa installationer kan det behövas ytterligare installationsdelar, t.ex. adapterkabel för motorstyrningen. Mer detaljerad information finns på Lencos webbplats: www.lencoautoglide.com
Lenco AutoGlide-systemet kräver att båten redan har ett Lenco Trim Tab-system installerat.
Beskrivning av satsen:
12- och 24V-kompatibel
-
E
- nkel och snabb installation
- Plug and Play-anslutningar
- Vattentäta, solid state-komponenter
- Snabbverkande system
- Inbyggd neutral trimplanpositionering
- Möjlighet till installation för två kontrollpositioner
-
B
- åten måste ha en Lenco trimplanssats installerad Trimmar
- automatiskt båten till det mest bränsleeffektiva läget Halverar
- planingstiden
- Minskar boghöjden vid
- sjösättning
- Manuell drift med en knapptryckning
- Anpassar sig
- automatiskt till ändrade sjöförhållanden Läser
- SmartCraft-, NMEA2000- och J1939-data
Systemets funktioner baseras på information från gyro (inbyggt), GPS, accelerometer och motorvarvtal via CANBUS eller analog funktion. Systemet är helautomatiskt, men kan åsidosättas för manuell styrning eller specialstyrning genom att du väljer dina egna önskade inställningar. Vid hastigheter under 400 rpm och under backmanövrer är det automatiska systemet i viloläge.
I början av cruisingen har systemet till uppgift att ge den snabbaste och mest effektiva övergången från stillastående till planing genom att automatiskt beräkna och ställa in trimnivåerna före accelerationen. De första 5 sekunderna som växeln är i främre läge indikerar för systemet att det behöver utföra en beräkning av sjöförhållandena. Om beräkningen resulterar i lugna sjöförhållanden kommer trimplanen att ställas in i maximalt läge. I takt med att båtens hastighet ökar och båten planar ut dras trimplanen gradvis in tills båten når sin optimala planingsvinkel. Om systemet fastställer att sjöförhållandena är skvalpiga dras dock trimplanen in för att undvika risken att båten seglar med fören rakt in i en våg under accelerationen. När båten är i fart och börjar plana ut korrigerar systemet endast för båtens rollar.
Vid planing korrigerar systemet automatiskt trimplanen för att uppnå den optimalt ekonomiska och mjuka planingsvinkeln samtidigt som det säkerställer att båten inte rullar. Mätningar görs 25 gånger per sekund och trimplanen korrigeras om båtens planingsvinkel avviker med ens 1/8 grad från den optimala planingsvinkeln.
Vid kraftiga inbromsningar och hastigheter under 5 knop korrigeras trimplanen automatiskt till optimal inställning baserat på sjöläget.
Vid girar upptäcker systemet detta och ser till att båten svänger med den vanliga lutningen och inte försöker motverka den. Dessutom finns det flera andra alternativ för att uppfylla speciella önskemål för trimplanen.
|
enco | Innehållsbeskrivning | 288690utan GPS/NMEA-sats med en cylinder | Refnr 288694med GPS/NMEA-sats med en cylinder | |
0254-001D | Styrenhet för | Auto Glide-nyckelknapp |
0255-001 | Auto Glide-kontrollbox - för trimplanssystem med ett enda ställ |
0248-001 | Kabelhärva för | Auto Glide-styrbox - för trimplattssystem |
0259-001D | CAN-buss # 1 NMEA 2000-KABEL - 76,2 cm (2,5 |
0262-001D | CAN bus # 2 GPS / NMEA 2000 nätverksadapterkabel - 76,2 cm (2,5' | N/A |
0266-001 | Endast | 2000 (16 CH) GPS-antenn | Ej tillämpligt |
0267-001D | Endast | T-kontakt | N/A |
0268-001D | Avslutningsmotstånd - hona - 120 ohm | N/A |
0268-002D | hane | N/A |
0281-001D | Strömkabel - NMEA 2000-nätverk - 76,2 cm (2,5' | N/A |
0140-001D | enstaka |