www.marineworld.se - Villkor och bestämmelser B2C

1. Allmän information
Försäljning från www.marineworld.dk görs av Sea-point marine equipment A/S, Stat-ene-vej 68, 5220 Odense SØ
.CVR-nr 27197795. Om du upplever problem med din beställning på webbplatsen eller annan användning av webbplatsen, vänligen kontakta vår kundtjänst på:

E-post: mail@marineworld.dk eller telefon: +45 66 12 55 68.

Kundtjänst är öppen måndag-torsdag kl. 09.00-16.00 och fredag kl. 09.00-14.00. Lördag, söndag och allmänna helgdagar stängt.

Observera att vi inte kan erbjuda detaljhandelsförsäljning från denna adress.


2.
Avtalets ingående
Et tjuridiskt bindande avtal mellan dig och Marineworld ingås först när du får en orderbekräftelse via e-post. Fram till dess att du får en orderbekräftelse har Marineworld rätt att helt eller delvis annullera din order, t.ex. på grund av pris- och textfel eller slutsålda varor, och om detta sker kommer du naturligtvis att meddelas via e-post.

När du har gjort en beställning i webbshoppen får du automatiskt ett e-postmeddelande där det framgår vilka varor du har beställt. Detta e-postmeddelande är endast en elektronisk bekräftelse på att vi har mottagit din beställning, och inget juridiskt bindande avtal har ingåtts mellan dig och Marineworld vid denna tidpunkt.


3. 
Beställning
Onlinebutiken är öppen 24 timmar om dygnet, men kan vara stängd för underhåll.Beställningar behandlas och skickas måndag-fredag. En beställning som görs på en allmän helgdag kommer att behandlas följande arbetsdag.

Det är inte möjligt att beställa varor för avhämtning.

Marineworld.dk har ingen utställning och ingen detaljhandel på adressen.

4.Betalning
Vi erbjuder följande betalningsalternativ: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Mastercard och MobilePay. Klarna kommer att läggas till senare.

Betalningsförfarande När din beställning lämnar vårt lager för leverans debiteras din betalning till den valda betaltjänsten.

Priser
Alla priser som anges för varor, leveranskostnader och andra kostnader är inklusive skatter, moms och tullar.
Leverans-, frakt- eller portokostnader kan variera och tillkommer vid varje beställning.

Valuta
Du kan betale i svenske kronor (SEK).

5. Leverans
Vi skickar endast till adresser i Sverige.

Våra produkter skickas med antingen GLS, Danske Fragtmænd eller DB Schenker

Du kan välja att få din beställning skickad till en paketshop, eller med omdeling.

Leveransvillkor
Varorna levereras till den leveransadress som anges vid beställningen.

För vissa artiklar gäller särskilda leveransvillkor. Villkoren kommer att anges särskilt före köpet av dessa varor.

Varor levereras alla vardagar i veckan. Varor som finns i lager levereras 1-3 dagar efter beställning. Om en vara är slut i lager eller om det sker en ändring av den angivna leveranstiden kommer kundtjänst att kontakta dig så snart som möjligt.

Observera att du bär risken för varan efter att leverans har skett. Leverans har skett när varan har kommit i din besittning. Om förpackningen ser ut att vara skadad bör du vägra att ta emot varan.

Separata leveranser
Om din beställning består av flera varor förbehåller vi oss rätten att göra separata leveranser. Separata leveranser kan vara nödvändiga om vissa varor är försenade eller slut i lager vid beställningstillfället eller om de aktuella varorna lagerhålls på och skickas från olika adresser. Du kommer inte att debiteras extra leveranskostnader för separata leveranser.

Avhämtning av varor
Det är inte möjligt att hämta varor på adressen. Marineworld.dk har ingen utställning och ingen detaljhandel på adressen.

Fraktpriser

Leverans 199 SEK (< 20 kg och < 180 cm)
Leverans 299 SEK (< 30 kg och < 180 cm)

Fri frakt vid köp över 1.500 SEK (<20kg och <180cm)

Beställningar skickas varje dag från Danmark
Pris för returetikett: SEK 250,00

Vissa varor i sortimentet är antingen mycket tunga, farligt gods eller skrymmande. Dessa varor kommer som regel att kosta extra i frakt. Observera att det inte finns någon fri fraktgräns för dessa varor. Fraktpriser till icke-brofasta öar, beställningar på över 50 kg eller flera pallar debiteras alltid individuellt. Kundtjänst kommer att kontakta dig och informera dig om fraktpriset.


6. 
ÅngerrättSom konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara och från det att du har meddelat oss om din ångerrätt har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Om du har beställt flera olika varor i en och samma beställning, men de levereras var för sig, löper ångerfristen från den dag du tar emot den sista varan.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar från mottagandet på dig att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postmeddelande till mail@marineworld.dk eller använda standardformuläret för avbeställning här.

Du kan inte häva köpet genom att helt enkelt vägra att ta emot varan utan att ge oss ett tydligt meddelande om detta.

Ånger av del av köpet Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en order.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.

Returer
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.Du får själv stå för de direkta kostnaderna för att returnera varan. Du kan köpa en returetikett här. Du bär risken för varan från och med leveranstillfället.
Vi tar inte emot paket som inte levererats eller paket som skickats mot postförskott.

Returer skickas till:

Marineworld
Stat-ene-vej 68
5220 Odense SØ

Vi rekommenderar att du sparar postkvittot som bevis på att du har lämnat in paketet till postkontoret/transportören. Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varornas värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

Om du har använt varan utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion förbehåller vi oss rätten att, efter en konkret bedömning i varje enskilt fall, reducera återbetalningen eller helt ställa in återbetalningen. Saknad originalförpackning kan utgöra en värdeminskning, så för att vara säker på att få full återbetalning rekommenderas att varan returneras i sin originalförpackning.

Dokumentation av ditt köp och ångerblankett Du kan skriva ut en ångerblankett
här.
Bifoga gärna en kopia av orderbekräftelsen eller annan dokumentation av ditt köp. Dessutom underlättar det hanteringen om du bifogar en ifylld returblankett.

Återbetalning
När vi får dina returnerade varor kommer vi att undersöka dem. Om allt är i sin ordning får du tillbaka hela det belopp som du har betalat till oss för köpet. Du kan inte få tillbaka eventuella extrakostnader i samband med leveransen om du uttryckligen har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen som marineworld.dk har erbjudit dig. Beloppet överförs alltid till det betalkort som du använde vid köpet.

Du kommer dock att få tillbaka köpesumman senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om att du vill häva avtalet.

Vi gör en bedömning av eventuell värdeminskning på varan när vi har tagit emot varan.
Du kan förlora ditt köpbelopp vid återlämnande, helt eller delvis. Detta sker om varans värde har minskat på grund av att:

- Du faktiskt har använt varan

- Den skadades medan du var ansvarig för den

- Du hanterade varan på ett sätt som inte var nödvändigt för att du skulle kunna avgöra varans art, egenskaper och funktion

- Du har tagit bort prislappar, etiketter, informationsskyltar etc.

- Saknad eller skadad förpackning

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har lämnat bevis på att du har returnerat varan innan dess.

Paket som inte har hämtats ut
Om vi taremot ett paket som inte har hämtats ut från det utlämningsställe du har valt förbehåller vi oss rätten att debitera digför defaktiska kostnader som fraktbolaget har haft för en sådan retur.

Varor som är undantagna från ångerrätten
Leverans av varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller som har fått en tydlig personlig prägel. Produkter som tillverkats speciellt för dig kan t.ex. vara: elektroniska kartor, skurna varor, förseglade varor som har öppnats etc. kan inte returneras.
Om du tidigare har avtalat om att prestationen ska inledas med leverans av digitalt innehåll, t.ex. datorprogram, appar, spel, musik, filmer etc. som inte levereras fysiskt på t.ex. CD eller DVD, går ångerrätten förlorad.


7
. Ångerrätt

När du handlar hos oss som konsument har du 24 månaders ångerrätt om varan lider av ett fel, jfr den danska köplagen.Varan ska vara behäftad med ett fel och felet får inte ha uppstått till följd av felaktig användning av varan eller annat skadligt beteende. Du måste alltid reklamera inom skälig tid efter det att du har upptäckt felet i produkten. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckte felet är reklamationen alltid i rätt tid.

Du kan reklamera genom att kontakta kundtjänst på mail@marineworld.dk. När du kontaktar kundtjänst ska du uppge ordernummer, eventuellt artikelnummer, och beskriva vad som är fel på varan. Du är också välkommen att bifoga en bild av varan som visar felet så långt det är möjligt.

Om reklamationen är befogad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader för att skicka tillbaka varan till oss. I annat fall får du själv betala alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för att skicka tillbaka varan efter inspektion. Tänk på att varan alltid ska skickas i korrekt emballage och kom ihåg att få ett kvitto på avsändandet. Du är ansvarig för paketet/varorna tills vi har mottagit dem. Spara därför postkvittot inklusive information om fraktkostnader och eventuellt spårningsnummer. Du kan använda vår reklamationsblankett när du returnerar varorna.

Vänligen notera! Vi tar inte emot paket utan leverans eller som skickas mot postförskott. Du kan skriva ut en reklamationsblanketthär.


8. Personuppgiftspolicy

F
ör att du ska kunna ingå ettavtal med oss behöver vi följande uppgifter om dig:Namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar dina personuppgifter med ditt samtycke och i syfte att kunna leverera produkten till dig. Vi använder även dina uppgifter i samband med marknadsföring och tävlingar om du har anmält dig till vårt nyhetsbrev och gett ditt samtycke. Personuppgifterna registreras hos Sea-point marine equipment A/S och lagras i 5 år, varefter uppgifterna raderas. Om du väljer att hämta dina varor i någon av våra fysiska butiker delas dina uppgifter med den butik som du har valt. Informationen delas endast i syfte att butiken ska kunna kontakta dig angående information om din beställning. Din information delas också med externa distributörer (GLS och Danske Fragtmænd) så att de kan leverera din beställning till önskad destination.

Vid misstanke om bedrägeri kan vi i vissa fall behöva utreda ärendet och kommer i en sådan situation att använda dina uppgifter.

Som registrerad hos Sea-point marine equipment A/S har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att få insyn i vilka uppgifter som finns registrerade om dig.

Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska riktas till marineworld.dk via e-post mail@marineworld.dk När du använder vår webbplats använder vi cookies. En cookie är en textfil som lagras på din enhet för att förbättra din användarupplevelse (kom ihåg inloggning, om det finns produkter i korgen etc.). Om du vill ta bort cookies kan du göra det via inställningarna i din webbläsare. Observera att inaktivering av cookies kan påverka funktionaliteten på vår webbplats.


9. 
Övriga frågor
Uppdatering av webbplatsen Vi gör vårt bästa för att uppdatera webbplatsen och se till att priser, erbjudanden, beskrivningar och annan information om varorna är korrekta .Fel i priser, erbjudanden, beskrivningar och annan information om varorna samt stavfel kan dock förekomma och ibland inser vi att priset på en vara är felaktigt angivet. Om vi upptäcker ett fel i priset på en vara som du har beställt på webbplatsen kommer vi att meddela dig så snart som möjligt. I sådana fall kommer vi att meddela dig det korrekta priset för varan och ge dig möjlighet att köpa varan till det korrekta priset. Om vi inte kan kontakta dig kommer vi att utöva vår rätt att inte acceptera ditt erbjudande.

Force Majeure
Vi ansvarar inte för förseningar eller underlåtenhet att fullgöra våra skyldigheter enligt Villkoren om förseningen eller underlåtenheten orsakas av händelser utanför vår rimliga kontroll.

Ogiltighet
Om ett eller flera av villkoren i dessa villkor förklaras ogiltiga helt eller delvis, ska de återstående bestämmelserna fortsätta att gälla.


10. 
Klagomål
Om du som kund vill klaga på ditt köp ska du kontakta Marineworlds kundtjänst på mail@marineworld.dk. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus .

För att kunna klaga måste den vara eller tjänst som du vill klaga på ha kostat minst 1 110 DKK och högst 100 000 DKK. För klagomål på kläder och skor gäller dock att priset måste ha varit minst 720 danska kronor.

Det finns en avgift för att få klagomålet behandlat. När du handlar i en e-märkt webbshop kan du få ditt ärende behandlat kostnadsfritt. Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal här -http://ec.europa.eu/odr

Villkoren uppdaterades senast den 05.07.2024

To top